Goodfellas

Goodfellas quotes

67 total quotes (ID: 247)

Henry Hill
Jimmy Conway
Karen Hill
Multiple Characters
Paulie Cicero
Tommy DeVito


You know, we always called each other good fellas. Like you said to, uh, somebody, 'You're gonna like this guy. He's all right. He's a good fella. He's one of us.' You understand? We were good fellas. Wise guys. But Jimmy and I could never be made because we had Irish blood. It didn't even matter that my mother was Sicilian. To become a member of a crew you've got to be one hundred per cent Italian so they can trace all your relatives back to the old country. See, it's the highest honor they can give you. It means you belong to a family and crew. It means that nobody can **** around with you. It also means you could **** around with anybody just as long as they aren't also a member. It's like a license to steal. It's a license to do anything. As far as Jimmy was concerned with Tommy being made, it was like we were all being made. We would now have one of our own as a member.


We always did everything together and we always were in the same crowd. Anniversaries, christenings. We only went to each other's houses. The women played cards, and when the kids were born, Mickey and Jimmy were always the first at the hospital. And when we went to the Islands or Vegas to vacation, we always went together. No outsiders, ever. It got to be normal. It got to where I was even proud that I had the kind of husband who was willing to go out and risk his neck just to get us the little extras.

I know there are women, like my best friends, who would have gotten out of there the minute their boyfriend gave them a gun to hide. But I didn't. I got to admit the truth. It turned me on.

Don't buy anything. Don't get anything. Nothing big. Didn't you hear what I said? You're going to get us all ****in' pinched, that's why. What are you, stupid?

Police Detective: [to Henry] Hey, your pals are here. You don't want to talk to me, you're gonna have a ****ing problem all night 'cause I'll be on you like shit. New York State. Twenty five ****ing years, pal.
[The detectives bring in the utensils Henry used to make coke]
Police Detective: What, were you guys grocery shopping? What, are we going to make a cake? Gonna make a ****ing cake? Got anything good in there or what?
[A detective tastes the residue in a pan]
Police Detective: Is it good?
[Detective smiles and nods]
Police Detective: Ha ha ha ha. Bye bye, dickhead. Ha ha ha. See you in Attica, dick.

Stacks: What time is it?
Tommy: It's eleven thirty, we're supposed to be there by nine.
Stacks: Be ready in a minute.
Tommy: Yeah, you were always ****in' late, you'd be late for your own ****in' funeral. (Shoots Stacks in the head)

As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.

You gotta go back. I mean, it's the only way. You got to keep up appearances. Please, there's no other way. You're not gonna get a divorce. We're not animali.

Tommy: Just don't go busting my balls, Billy, okay?
Billy Batts: Hey, Tommy, if I was gonna break your balls, I'd tell you to go home and get your shine box. [to his friends] Now this kid, this kid was great. They, they used to call him Spit Shine Tommy.

Sonny Nubz: But I'm worried, I mean, I'm hearin' all kinds a ****in' bad things. I mean he's treating me like I'm a ****in' half-a-fag or somethin'. I'm gonna wind up a lammist, I gotta go on the ****in' lam in order to get away from this guy? This ain't right, Paulie.

For most of the guys, killings got to be accepted. Murder was the only way that everybody stayed in line. You got out of line, you got whacked. Everybody knew the rules. But sometimes, even if people didn't get out of line, they got whacked. I mean, hits just became a habit for some of the guys. Guys would get into arguments over nothing and before you knew it, one of them was dead. And they were shooting each other all the time. Shooting people was a normal thing. It was no big deal. We had a, we had a serious problem with Billy Batts. This was really a touchy thing. Tommy had killed a made guy. Batts was part of the Gambino crew and was considered untouchable. Before you could touch a made guy, you had to have a good reason. You had to have a sitdown, and you better get an okay, or you'd be the one who got whacked.

Here's an arm. Hey, here's a leg. Here's a wing. Hey, what do you like, the leg or the wing, Henry? Or do you still go for the old hearts and lungs?

In this day and age, what the **** is this world coming to? I can't believe this, prejudice against--a Jew broad--prejudice against Italians.

It made him sick to have to turn money over to the guys who stole it. He'd rather whack 'em. Anyway, what did I care? I wasn't asking for anything and besides, Jimmy was making nice money with me through my Pittsburgh connections. But still, months after the robbery they were finding bodies all over. When they found Carbone in the meat truck, he was frozen so stiff it took them two days to thaw him out for the autopsy.

It was revenge for Billy Batts, and a lot of other things. And there was nothing that we could do about it. Batts was a made man and Tommy wasn't. And we had to sit still and take it. It was among the Italians. It was real grease ball shit. They even shot Tommy in the face so his mother couldn't give him an open coffin at the funeral.