Multiple Characters quotes

Gazzo: [to Rocky] Ya know, you ain't never had any luck. But I think this time Lady Luck may be in your corner. Whaddya think?

Apollo's Trainer: I wantcha to stick and move...He doesn't know it's a damn show. He thinks it's a damn fight. Now finish this bum and let's go home.

Bodyguard: Did ya get the license number?
Rocky: Of what?
Bodyguard: The truck that run over your face.

Gazzo: When you don't do what I tell you to do, you make me look bad, Rock.
Rocky: I figure if, look, I figure if I break the guy's thumb, he gets laid off, right? He can't make no more money...
Gazzo: Yeah, well, don't figure. Let me do the figurin'. OK, Rock? From here on, just let me do the figurin'. You know? These guys think that we're runnin' some kind of charity or somethin', that they're gonna get off light. From here on in, do what I tell ya to do, because it's bad for my reputation. Ya understand?

Mickey: Dipper's a contender. He's a climber. You know what you are?
Rocky: What?
Mickey: A tomato.
Rocky: A tomato?
Mickey: Yeah, let's face it. I run a business here, not a god-damn soup kitchen.

Andy: Will you take a look at that guy? I mean, where are the real fighters gonna come from, the pros? What we got today are Canadian jig clowns.
Rocky: Clown?
Andy: That's right, clown.
Rocky: Ya callin' Apollo Creed a clown?
Andy: Well, what else, look at him.
Rocky: Hey, Andy, are you crazy? This man is champion of the world. He took his best shot and become champ. Huh? What shot did you ever take?
Andy: Hey, Rocky, you're not happy with your life. It's nice. But me, I've got a business going, I don't have to take no shots.

Rocky...that's the way guys are. They laugh when ya talk dirty. They think you're cute. But after awhile, you get a reputation and that's it. You get no respect. Ya understand? Ya get no respect. I gotta use a bad word - WHORE...You don't really have to be one, you just act like one and that's it...They don't remember you, they remember the rep...You hang out with nice people, you get nice friends, ya understand? You hang out with smart people, you get smart friends. You hang out with yo-yo's, you get yo-yo friends. You see, simple mathematics.
Marie: Screw you, Creepo!

Apollo: A snow-white underdog, and I'm gonna put his face on this poster with me. And I tell ya why. Because I'm sentimental. And a lot of other people in this country are just as sentimental, and they're nothin' they'd like better than to see Apollo Creed give a local Philadelphia boy a shot at the greatest title in the world on this country's biggest birthday. Now that's the way I see it. And that's the way it's gonna be!
Jergens: Apollo, I like it. It's very American.
Apollo: No, Jergens, it's very smart.

Rocky: Listen, I don't want no turkey anyway, ya know.
Adrian: But it was Thanksgiving.
Rocky: It was what?
Adrian: It was Thanksgiving.
Rocky: Yeah, to you, but to me, it's Thursday, right?

Rocky: My ol' man, he was never too smart. He says to me, 'You weren't born with much of a brain, ya know, so uh, ya better start using your body, right?' So I become a fighter. Ya know what I mean. [Adrian chuckles softly] Why are ya laughing?
Adrian: My mother, she said the opposite thing.
Rocky: What did she say? What did she say the opposite?
Adrian: She said, 'You weren't born with much of a body, so ya better develop your brain.'

Adrian: Why do you fight?
Rocky: Cause I can't sing or dance.

Rocky: I say you're very shy by nature, ya know?
Adrian: I suppose.
Rocky: ...Ya know, some people think that bein' shy is a disease, ya know, but it don't bother me none, ya know.
Adrian: It don't bother me either.
Rocky: Then why did I bother bringin' it up, huh? 'Cause I'm dumb, that's why. I think we make a real sharp couple of coconuts. I'm dumb an' you're shy, whaddya think, huh?

Rocky: Ya gotta be a moron to wanna be a fighter, ya know. I mean, it's a racket where you're almost guaranteed to end up a bum.
Adrian: I don't think you're a bum.
Rocky: But I'm at least half a bum, ya know.

Rocky: The worst thing about fighting is the morning after. The mornin' after a fight, ya' nothin' but like a large wound, ya know what I mean? Sometimes I got pains all over. I feel like callin' a taxi to take me from my bed into the bathroom...Ya' hair hurts, ya' eyes hurt, your face is all busted up, your hands are swollen...Look at this face, sixty-four fights. Look at that nose. See that nose? That nose ain't never been broken in sixty-four fights. I had guys bustin' on it. I had guys chewin' on it, twistin' it, punchin' it...Never broke. I'm very proud of that - that's rare.
Adrian: Why do you do it if it hurts?
Rocky: Why ya think?
Adrian: 'Cause - [pause] - you can't sing or dance.
Rocky: Yeah, somethin' like that.

Rocky: Whatsa matter? You don't like the room, do ya?
Adrian: It's fine.
Rocky: Well, it's only temporary, ya know.
Adrian: It's not that.
Rocky: What's the problem? Ya don't like me? Don't like the turtles? What's the problem?
Adrian: I don't think I belong here.
Rocky: It's OK.
Adrian: I don't belong here.
Rocky: Well, ya know, it's OK, 'cause you're my guest.
Adrian: I don't know you well enough. I've never been in a man's apartment alone.
Rocky: [shrugging] Well, I- they're all the same, ya know.
Adrian: I'm not sure I know you well enough. I don't feel comfortable.
Rocky: Yo, Adrienne. Ya know, I ain't so comfortable either.
Adrian: I should go.

Mickey: You wanna know?
Rocky: I wanna know!
Mickey: Because you had the talent to become a good fighter, and instead of that you became a leg-breaker for some cheap, second-rate loan shark.
Rocky: It's a living.
Mickey: It's a waste of life!

Reporter: Why did you agree to fight a man who has virtually no chance of winning?
Apollo: Look, if history proves one thing, American history proves that everybody's got a chance to win. Didn't you guys ever hear of Valley Forge or Bunker Hill?

Adrian: Einstein flunked out of school - twice.
Paulie: Is that so?
Adrian: Yeah. Beethoven was deaf, Helen Keller was blind. I think Rocky's got a good chance.

Mickey: I'm here to warn ya, that ya gotta be very careful about this shot that you got at the title. Because, like the Bible sez, you ain't gonna get a second chance...Well, what ya need is a manager. A manager, listen to me. I know, because I've been in this racket for fifty years...I've seen it all, all of it. Ya know what I've done?...I have done it all...[He holds a bare lightbulb in front of his face] I've got twenty-one stitches over this left eye. I've got thirty-four stitches over this eye. Do ya know that I had my nose busted seventeen times?...[He glances at Rocky's poster of Rocky Marciano] Ya kinda remind me of the Rock, ya know that?...Ya move like him, ya got heart like he did...I got all this knowledge, I got it up here now, I wanna give it to you...I wanna take care of ya, I wanna make sure that all this shit that happened to me doesn't happen to you...Ya can't buy what I'm gonna give ya.
Rocky: I needed your help about ten years ago, right? Ten years ago, ya never helped me none. You didn't care...I asked, but you never heard nothin'...What about my prime, Mick? At least you had a prime! I had no prime, I've had nothin'....And you wanna be ringside and see it, do ya? Ya wanna help me out?...Go on, fight the champ. Yeah, I'll fight 'im - I'll get my face kicked in.

Paulie: What's the story? What's happenin'? Ya really like her?
Rocky: Sure, I like her.
Paulie: I don't see it. What's the attraction?
Rocky: I don't know. Fills gaps, I guess.
Paulie: What's 'gaps'?
Rocky: I dunno, gaps. She's got gaps, I got gaps. Together, we fill gaps. I dunno.
Paulie: You ballin' her?
Rocky: Hey! Hey, ya don't talk dirty about your sister.
Paulie: Ya screwin' my sister?
Rocky: Ya see. That's why I can't connect ya with Gazzo...because you got a big mouth...You just talk too much.

TV reporter: Is this a common training method? I mean, do other fighters pound raw meat?
Rocky: No, I think I invented it.

Paulie: I don't want nothin' from you, this ain't no charity case...Get outta my house...You're no friend no more...Both of ya get out of my house...Now you're a big-shot fighter on the way up. You don't even throw a crumb to your friend Paulie. When I go and get your meat every morning, you forgot that, and then I even give you my sister too.
Adrian: Only a pig would say that!
Paulie: I'm a pig? A pig that seen you had the best. [He smashes a serving set on a side table]...I don't get married because of you. You can't live by yourself. I put you two together and you - don't you forget it. You owe me! You owe me.
Adrian: What do I owe you?
Paulie: You're supposed to be good to me.
Adrian: I don't owe you nothin'. And you made me feel like a loser. I'm not a loser.
Paulie: You're busted - you're not a virgin...Ya let him in your pants. I can't haul meat no more. [sits, crying]
[Adrian and Rocky leave the room]
Adrian: You want a roommate?
Rocky: Absolutely.

[Rocky is standing alone in the ring at the empty Philadelphia Spectrum, looking at the poster of himself]
Rocky: Mr. Jergens, the poster's wrong.
Jergens: What do ya mean?
Rocky: Well, I'm wearin' white pants with a red stripe.
Jergens: It doesn't really matter, does it? I'm sure you're gonna give us a great show. Try to get some rest, kid.

Mickey: Your nose is broken.
Rocky: How does it look?
Mickey: Ah, it's an improvement.

Apollo: Ain't gonna be no rematch.
Rocky: Don't want one.

  »   More Quotes from
  »   Back to the