The Doors

The Doors quotes

46 total quotes (ID: 172)

Jim Morrison
Multiple Characters
Pamela Courson
Robbie Krieger


Pam: Aren't you doing this for you? Because you're a poet, not a rock star. Ed Sullivan's not a place for you.
Jim: You really know what I am Pam? You know what poetry is? Where is the feast they promised us? Where is the wine -- the new wine -- dying on the vine?
Pam: What are you saying?
Jim: Y'see -- I lied to you. I really love Fame.


Pam: **** you man I'm outta here.
Jim: Get mad! Yeahhh! Love my girl! Yeah, go **** the other guys. How many white guys have you ****ed Pam? 10, 20? Black guys what? You like Chinese dicks? Mongolian penis? 30?
Pam: How many dogs have you ****ed? You don't say no to anybody! Drugs, dogs, uglies, you'd **** a doorknob with butter on it!

Ray: [about Pam] I never knew what you saw in that nightmare chick man.
Jim: Well she is kinda flakey -- like me. I mean she's just so vulnerable about everything. It makes me sad man. But she's always kinda believed in something about me y'know -- her little picture of me as the unsung poet -- and it's a fantasy I kinda dig y'know, 'stead of the one I live.
Ray: I don't know man, I don't wanna sound like your old man but you're only 27, you're living like you gotta get it all in, you gotta slow down man, you did it, you broke through to the other side.
Jim: We didn't break thru Ray, we just pushed things a little. When you really break through, there's nothing left. No music, no Doors, no God, nothing -- only a will to power.
Ray: I don't believe that. You were an American prince, man -- with overbred genes -- [Jim laughs] No! What could've been Jim? You could've been President. [Jim laughs] No man! What could've been Jim? We stood here on this beach on the edge of the Pacific that crazy summer day in '65 -- and we knew, you and I, we knew we were at the edge of the mind. we were there, man. One planet, one globe, one mind. Consciousness, we raised it, we were there.

Ray: [after being propositioned by a record manager] We'll have a band meeting. The four of us do everything unanimously or we don't do it.
Manager: The musketeers. I'm touched. But lemme tell you something -- loyalty don't pay the bills.

Ray: I'm in pain man. I want something from the peyote. I feel the universe functioning perfectly but I'm still perfectly locked inside myself. Instead of Oneness, I feel total Isolation. Aloneness. Fear... Pain...Jim, all I feel is pain.
Jim: Pain makes me feel more alive Ray. Pain is meant to wake us up. People try to hide their pain but they're wrong.
John: I feel lust. I want to **** everything I can, and I know it will never be enough.
Jim: Pam wants you. You're a good Catholic John, you want it so you can feel guilty about it... **** death away John.
Robbie: I feel Fear... so bad I just numb out all my feelings. I'm afraid of my father, I'm afraid of Yahweh... I wish I could play my guitar.
Jim: Maybe you should kill your father Robbie. He tried to kill you. Kill him!
Robbie: I'm so ****ing scared.
Jim: But you're Alive! It's beautiful! Fear, pain, lust, we've got to know all our feelings before we can come out the other side free men. Don't feel ashamed of yourselves, don't let society destroy your reality. Our freedom's the only thing worth dying for, it's the only thing worth living for!

Trick: [to Jim, after Jim's film was panned] Hey man whatdya expect, an Oscar?
Bones: You can't quit, you gotta voice. People can't dig cause they don't understand yet.
Jack: If you're an individual, if you're too good, they wanna cut your dick off. Look what happened to Orson Wells.
Trick: You quit now, they'll yank your deferment in no time and they'll get you for Vietnam man. Three more months you graduate.
Bones: Be cool, you never learned ****in patience Morrison, you want everything at once.
Nick: They didn't get it. So make your films and **** what they think.
Jim: You know what I think?
Bones: Yeah whadda you think?
Jim: You really want to know what I think?
Bones: Yeah yeah, whatddaya think?
Jim: I think we gotta get really ripped!

[to audience] You're all a buncha ****ing slaves!

[to Jim] You said you love fame man, but you run from it every chance you get.

[to John] What's a rock and roll band for man, if you can't party all night and do bad things?

[to Pam] I'm the poet and you're my muse.

Actually, I don't really remember being born. It musta happened during one of my blackouts.

Hatred is very underestimated emotion.

Hey! I am the Lizard king. I can do Anything! Raise your hands if you understand! Alive, any of you alive -- let's take a poll -- how many of you know you're really alive?! [numerous people raise their hands and yell] BULLSHIT! Plastic soldiers in a miniature dirt war! C'mon! How many of you people know you're alive? How many of you people know you're really alive!

I can only open doors, M'am. I can't drag people thru 'em. I'm no savior.

I drink so I can talk to assholes. This includes me. Let's just say I was testing the bounds of reality -- that's-all -- I was curious... I kinda always preferred to be hated. Like Eric von Stroheim in the movies, the man you love to hate.