Multiple Characters quotes

Drake: Hicks. Man, you look just like I feel.

Bishop: Not bad for a... human.

Salvage Team Leader: [first lines] Bio-readouts are all in the green, looks like she's alive. [he takes the helmet of his space suit off] Well there goes our salvage, guys.

Frost: I guess she don't like the cornbread either.

Newt: They mostly come at night. Mostly.

Ferro: In the pipe. Five by five.

Apone: Check those corners. CHECK THOSE CORNERS!

Unknown: Hey, Bishop! Do that thing with the knife!

Van Leuwin: Thank you, Officer Ripley. That will be all--
Ripley: God damn it, that's not all! Because if one of those things gets down here then that WILL be all! And all this, this bullshit that you think is so important, you can just kiss all that goodbye!

Ripley: Just tell me one thing, Burke. You're going out there to destroy them. Not to study. Not to bring back. But to wipe them out.
Burke: That's the plan. You have my word.
Ripley: Alright, I'm in.

Drake: They ain't paying us enough for this, man.
Dietrich: Not enough to wake up to your face, Drake.
Drake: (Groggy) What? Is that a joke?
Dietrich: Oh, I wish it were.

Corporal Ferro: Stand by to initiate release sequencer. On my mark. Five. Four.
Hudson: We're on an express elevator to hell; going down!
Corporal Ferro: Three. Two. One. Mark.

Frost: Hey, I sure wouldn't mind getting me some more of that Arcturian poontang! Remember that time?
Spunkmeyer: Yeah, except the one you had was MALE.
Frost: It doesn't matter when it's Arcturian, baby!

Hudson: Man, this floor is freezing!
Apone: What do you want me to do, fetch you some slippers?
Hudson: Ah gee, would you sir? I'd like that.
[Apone points at his face with his middle finger]
Apone: Look into my eye. Fall in, people!

Hudson: Vasquez, have you ever been mistaken for a man?
Vasquez: No. Have you?

Drake: Go Vasquez! Kick ass!
Vasquez: Anytime, anywhere, man!
Hudson: Right. Somebody said 'alien' and she thought they said 'illegal alien' and signed up!
Vasquez: **** you, man!
Hudson: Anytime, Anywhere!

Gorman: Good morning, Marines. I'm sorry we didn't have time to brief you people before we left Gateway--
Hudson: Sir?
Gorman: What is it, Hicks?
Hudson: Hudson, sir. [points] He's Hicks.
Gorman: What's the question?
Hudson: Is this gonna be a standup fight, sir, or another bug-hunt?
Gorman: All we know is that there is still is no contact with the colony, and that a xenomorph may be involved.
Frost: Excuse me, a what?
Gorman: A xenomorph.
Hicks: It's a bug-hunt.

Vasquez: Hey, mira- who's Snow White?
Ferro: She's supposed to be some kind of consultant. Apparently she saw an alien once.
Hudson: Whoopee ****in' doo, I'm impressed.

Gorman: Any questions?
[Hudson raises his hand]
Gorman: What is it, private?
Hudson: [grinning] How do I get out of this chickenshit outfit?
Apone: You secure that shit, Hudson!

Apone: All right guys, we're a team and there's nothing to worry about. We come here, we kick some, we conquer. Is that understood?
Marines: YES SIR!
Apone: That's what we gonna do, sweethearts. We gonna go and get some. All right people, on the ready line!

Ripley: I feel like kind of a fifth wheel around here. Is there anything I can do?
Apone: I dunno, is there anything you CAN do?

Hicks: Looks like the new lieutenant's too good to eat with the rest of us grunts.
Frost: Boy's definitely got a corncob up his ass.

Ripley: You never said anything about an android being on board. Why not?
Burke: [looks bewildered] It never... never occurred to me. It's just common practice, we always have a synthetic on board.
Bishop: I prefer the term 'Artificial Person' myself.

Ripley: How many drops is this for you, Lieutenant?
Gorman: 38. ...Simulated.
Vasquez: How many combat drops?
Gorman: Uh... 2, including this one.
Drake: Ah, shit.

Frost: Man, have I got a bad feeling about this drop.
Crowe: You always say that, you always say "I got a bad feeling about this drop!"
Frost: Okay. When we get back without you, I'll call your folks.

Frost: It's hot as hell in here.
Hudson: Yeah man, but it's a dry heat!

Gorman: Hicks, meet me at the South Lock. We're coming in.
Hicks: Roger.
Hudson: He's coming in. I feel safer already.
Vasquez: Pendejo jerk-off!

Hudson: Stop your grinnin' and drop your linen! Found them.
Gorman: They alive?
Hudson: Unknown, but it looks like all of them, over at the processing station, sub-level three, under the main cooling towers.
Hicks: Looks like a god damn town meeting.
Gorman: Let's saddle up, Apone.
Apone: Yes sir. [to Marines] All right, people. They ain't paying us by an hour. Let's go, head out! Okay Frost, you're driving.

Ripley: Lieutenant, what do those pulse-rifles fire?
Gorman: 10 millimeter explosive tip caseless. Standard light armor piercing rounds, why?
Ripley: Well, look where your team is. They're right under the primary heat exchangers.
Gorman: ... So?
Ripley: So... if they fire their weapons in there, won't they rupture the cooling system?
Burke: Whoa ho ho... yeah, she's absolutely right.
Gorman: [turns to Burke] So, so what?
Burke: Look, this whole station is basically a big fusion reactor, right? So she's talking about a thermonuclear explosion and adiós muchachos.
Gorman: Oh, great. Wonderful. SHIT! Look... Ah... Apone. Look, we can't have any firing in there. I, uh... I want you to collect magazines from everybody.
Hudson: Is he ****ing crazy!?
Frost: What the hell are we supposed to use, man? Harsh language?

Vasquez: All right, we got seven canisters of CN-20. I say we roll them in there and nerve gas the whole ****ing nest.
Hicks: That's worth a try, but we don't know if it's gonna affect them.
Hudson: Let's just butt out and call it even, man! What are we even talking about this for?
Ripley: I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Hudson: ****in' A!
Burke: Hold on a second. This installation has a substantial dollar value attached to it.
Ripley: They can bill me.
Burke: Okay. This is an emotional moment for all of us, I know that. But let's not make snap judgments, please. This is clearly an important species we're dealing with and I don't think you or I or anybody has the right to arbitrarily exterminate them.
Ripley: Wrong!
Vasquez: Yeah, watch us.
Hudson: Maybe you haven't been keeping up on current events, but we just got our asses kicked, pal!
Burke: Look, I'm not blind to what's going on, but I cannot authorize that kind of action. I'm sorry.
Ripley: Well, I believe Corporal Hicks has authority here.
Burke: Corporal Hicks?
Ripley: This operation is under military jurisdiction, and Hicks is next in chain of command. Am I right, Corporal?
Hicks: Yeah... yeah, that's right.
Burke: Yeah... look, Ripley, this is a multi-million dollar installation! He can't make that kind of decision, he's just a grunt! Ah, no offense.
Hicks: None taken. Ferro, do you copy?
Ferro: Standing by.
Hicks: Prep for dust off. We're going to need immediate evac.
Ferro: Roger. We're on our way.
Hicks: Alright. We take off, nuke the site from orbit.

Ripley: I dunno how you managed to stay alive, but you're one brave kid, Rebecca.
Newt: [whispers] Newt.
Ripley: What?
Newt: My name's Newt. Nobody calls me Rebecca, except my brother.

Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference.

[after the drop-ship crashes and explodes]
Hudson: That's great. That's just ****ing great, man. Now what the **** are we supposed to do? We're in some real pretty shit now, man!
Hicks: Are you finished?
Newt: I guess we're not going to be leaving right now then?
Ripley: I'm sorry, Newt.
Newt: It wasn't your fault.
Hudson: That's it! Game over, man! Game's over! What the **** are we gonna do now? What are we gonna do?
Burke: Maybe we could build a fire and sing couple of songs, huh?! Why don't we try that?!
Newt: We'd better get back because it'll be dark soon, and they mostly come at night. Mostly.

Newt: My mommy always said there were no monsters, no real ones. But there are.
Ripley: Yes. Yes, there are.
Newt: Why do they tell kids that?
Ripley: Because most of the time it's true.

[Ripley has just discovered that Burke intends to deliver 2 alien specimens back to Earth]
Burke: Look, those two specimens are worth millions to the bio-weapons division, right? Now, if you're smart, we can both come out of this heroes, and we will be set up for life.
Ripley: ... You're crazy, Burke- do you know that? You really think you can get a dangerous organism like that past ICC quarantine?
Burke: How can they impound it if they don't know about it?
Ripley: But they will know about it. From me. Just like they'll know you were responsible for the deaths of 157 colonists.
Burke: Wait a second.
Ripley: You sent them to that ship!
Burke: You're wrong!
Ripley: I just checked the colony log! Directive dated 6-12-79, signed Burke, Carter J! You sent them out there and you didn't even warn them! Why didn't you warn them!?
Burke: Okay, look- what if that ship didn't even exist? Did you ever think about that? I didn't know! So now, if I went and made a major security situation out of it, everybody steps in. Administration steps in, and there's no exclusive rights for anybody, nobody wins! So I made a decision and it was wrong. It was a bad call, Ripley. It was a bad call.
Ripley: Bad call? These people are DEAD, Burke! Don't you have any idea what you've done here? Well, I'm going to make sure they nail you right to the wall for this! You're not going to sleaze your way out of this one! Right to the wall.
Burke: Ripley... you know, I expected more from you. I thought you'd be smarter than this.
Ripley: I'm happy to disappoint you.

Ripley: How long after we're declared overdue can we expect a rescue?
Hicks: ... 17 days.
Hudson: 17 days? Hey, I don't mean to rain on your parade but we're not gonna last seventeen hours! Those things are gonna come in here just like they did before! And they're-- they're gonna come in here--
Ripley: Hudson.
Hudson: --and they're gonna come in here and-- AND THEY'RE GONNA KILL US!!!
Ripley: HUDSON! This little girl survived longer than us with no weapons and no training. Right?
Hudson: Why don't you put her in charge?
Ripley: You'd better just start dealing with it, Hudson! Listen to me! Hudson! Just deal with it because we need you and I'm sick of your bullshit.

Ripley: It's very pretty Bishop, but what are we looking for?
Bishop: Right there. [indicates blue flashing from a vent at the power station] Emergency venting.
Hudson: That's beautiful, man. That just beats all.
Hicks: How long until it blows?
Bishop: Four hours, with a blast radius of 30 kilometers, equal to about 40 megatons.
Hicks: We've got problems.
Hudson: I can't believe this. I CAN'T ****ING BELIEVE THIS!
Hicks: Vasquez, close the shutters.
Ripley: Why can't we shut it down from here?
Bishop: I'm sorry, but the crash caused too much damage. An overload was inevitable at this point.
Hudson: Aw, man. And I was getting short. Four more weeks and out. Now I'm going to buy it on this rock! It ain't half-fair, man!
Vasquez: Hudson, give us a break!
Hudson: Four more weeks! Aw, man!
Ripley: Well, we need the other drop-ship from the Sulaco. I mean, there must be some way of bringing it down via remote.
Hudson: How? The transmitter was on the APC! It's wasted!
Ripley: Well, I don't care how, but we'd better think of something, we'd better think of a way now.
Hudson: Think of what? We're ****ED!
Hicks: Shut up! [Over Hudson's panicking] SHUT UP! What about the colony transmitters? The uplink tower at the other end? Why can't we use--
Bishop: No, the hard-wiring between here and there was damaged. We can't align the dish.
Ripley: Well, then somebody has got to go out there, take a portable terminal, and patch in manually.
Hudson: Oh, sure! With those things runnin' around? You can count me out!
Bishop: I'll go.
Hicks: Yeah, I guess we can just count you out of everything, Hudson.
Hudson: That's right, man. Hey, why don't you go, man?
Bishop: I'll go.
Ripley: What?
Bishop: I'll go. I'm the only one qualified to remote-pilot the ship anyway.
Hudson: Yeah, man. Bishop should go. Good idea!
Bishop: Believe me, I'd prefer not to. I may be synthetic, but I'm not stupid.

[After Burke tried to lock Ripley and Newt inside the Med Lab to be impregnated by the facehuggers]
Hudson: [Points his rifle at Burke's head] I say we grease this rat-**** son of a bitch right now!
Hicks: This just doesn't make any god damn sense.
Ripley: He figured he could get an alien back through quarantine, if one of us was... impregnated... whatever you call it. Then frozen for the trip home. Nobody would know about the embryos we were carrying. Me and Newt.
Hicks: Wait a minute, now- we'd all know.
Ripley: Yes, the only way he could do it was if he sabotaged certain freezers on the way home - namely yours. Then he could jettison the bodies and make up any story he wanted.
Hudson: ****! [points muzzle of pulse-rifle at Burke] He's dead. You're dog meat, pal!
Burke: [Trying to play innocent] This is so nuts. I mean, listen... listen to what you're saying; it's paranoid delusion. It's really sad... it's pathetic.
Ripley: You know Burke, I don't know which species is worse. You don't see them ****ing each other over for a god damn percentage.
Hicks: All right-- we waste him! [grabs Burke] No offense!
Ripley: No, he's got to go back--
[the lights go out]
Ripley: ... They cut the power.
Hudson: What do you mean 'they' cut the power!? How could they cut the power, they're animals!
Hicks: I want you two in trackers, checking the corridors! Move out!

Hudson: Movement. Signal's clean. Range twenty meters.
Ripley: They found a way in, something we missed.
Hicks: We didn't miss anything.
Hudson: 17 meters.
Ripley: Something under the floor, not in the plans.
Hudson: 15 meters.
Newt: Ripley.
Hicks: Definitely inside the barricades.
Hudson: 13 meters.
Ripley: That's right outside the door! Hicks, Vasquez, get back!
Hudson: Man, this is a big ****ing signal!
Hicks: How are you doing, Vasquez? Talk to me!
Vasquez: [welding the door shut] Almost there.
Hicks: That's it! Keep it up!
Hudson: 12 meters. 11, 10...
Vasquez: They're right on top of us!
Hudson: 9 meters.
Hicks: Remember: short, controlled bursts.
Hudson: 8 meters. 7, 6...
Ripley: They can't be. That's inside the room.
Hudson: It's reading right, man! Look!
Hicks: Well then you're not reading it right!
Hudson: 5 meters, man! What the hell?! [Looks up along with the rest as they realize they're in the ceiling] ... Oh shit... oh ****...

Bishop: Ripley...
Ripley: I don't want to hear about it, Bishop. She's alive. There's still time.
Bishop: In nineteen minutes this area is going to be a cloud of vapor the size of Nebraska.
Ripley: Hicks, don't let him leave.
Hicks: We ain't going anywhere.

Newt: Can I dream?
Ripley: Yes, honey. I think we both can. Sleep tight.
Newt: Affirmative.

  »   More Quotes from
  »   Back to the